De tentoonstelling Copy-Cat stelt de vraag centraal wat de grenzen van reproductie zijn en wanneer een kopie een zelfstandig kunstwerk met een eigen betekenis wordt. Geïnspireerd door dit thema selecteerde curator Hélène Bremer werk uit diverse kunstdisciplines. Er zijn foto’s, keramiek, beeldhouwkunst en design te zien, allemaal geïnspireerd door de sculptuur van Paviljoen Welgelegen, soms letterlijk, vaak ook figuurlijk.
Met: Laurence Aëgerter, Ellen Boersma, Nicolas Dings, Carla van de Puttelaar en een Belgisch/Frans gelegenheidscollectief bestaande uit de ontwerpers Victor Ledure, Studio Joachim-Morineau, Marina Mankarios en Adèle Vivet.
Over Paviljoen Welgelegen en de Dreef-exposities
Aan het einde van de 18e eeuw liet de Amsterdamse bankier Henry Hope aan de rand van de Haarlemmerhout het buitenverblijf ‘Welgelegen’ bouwen. Het imposante gebouw was bedoeld om er de omvangrijke kunst-verzameling van Hope in onder te brengen. Sinds 1930 dienen de grote museumvertrekken op de bel-etage als vergaderzalen voor het provinciaal bestuur van Noord-Holland, maar onder de Statenzaal is op de begane grond een tentoonstellingsruimte ingericht waar onafgebroken exposities zijn te zien.
In de reeks ‘Dreef Exposities’ wordt o.a. aandacht besteed aan het werk van Noord-Hollandse kunstenaars, werk uit de Provinciale Atlas van Noord-Holland en werk uit de Kunstcollectie van het Provinciaal Bestuur. De tentoonstellingen zijn voor het publiek vrij toegankelijk op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Bron: Provincie Noord-Holland
Publicatiedatum: 08/04/2022
Vul deze informatie aan of geef een reactie.